Ostratní

"To, co Vás může zajímat"

Rezervace historických jízd

Zde si můžete zarezervovat, lístky na jízdy historickými vozidly dne 12.12.2024. Půjde o zímní vyhlídkovou jízdu většinou našimi historickými vozidly, co tady v Ostravě máme. Půjde o jízdy v hodinovém intervalu ve trase Hulváky - Michálkovice.

Jméno

Příjmení

Jízdenka pro věk

Počet jízdenek

Vyber vozidlo

Doubledeckery v Ostravě...

Doubledeckery se měly v ostrém provozu objevit již 1. července 2020. Z důvodu pandemie koronaviru však čelila španělská pobočka Scanie odstávce provozu. Proto se jich lidé v Ostravě dočkají až teď. Důležité je také připomenout, že jezdí na CNG. Ani v tomto případě jsme totiž neslevili z našeho dlouhodobého cíle, kterým je ostravská MHD bez dieselu. DPO dlouhodobě spolupracuje jak s DOV, tak i Zoo Ostrava. „Vzájemná spolupráce s oběma institucemi je pro nás nesmírně důležitá. DOV i zoo jsou nejnavštěvovanější atrakce v našem kraji a DPO nás svým nápadem s doubledeckery ještě více propojil. Návštěvníci Ostravy si nyní mohou pohodlně a naplno užít jak industriální krásu Dolních Vítkovic a Světa techniky

V současné době nejsou dvoupatrové autobusy běžnou součástí ostravského dopravního systému. Město se zaměřuje na moderní nízkopodlažní autobusy a ekologické trolejbusy, které lépe vyhovují potřebám městské dopravy. Doubledeckery jsou zajímavou kapitolou v historii městské dopravy v Ostravě, která ukazuje snahu o efektivní řešení přepravních potřeb v minulosti. Samozřejmě pokud nejezdíme linkou 88, kde teď doubledeckery často jezdí. Jde zcela o vyhlídkovou čí zážitkovou jízdu. Pro děti je to zajímavá atrakce v rámci městské hromadné dopravy. Děti si dvoupatrové autobusy u nás strašně oblíbili, protože je to pro ně zcela novinkou.

Naše ostravské doubledeckery jsou od společnosti Scainia. Jde o model Scania Unvi Urbis. Má přes 12 metrů na délku, do výšky asi 4 metry. Při maximální rychlosti může jet až 80 km/h, ale ve městě je to zcela nevyužitelné. Spodní patro je klimatizováno, ale to druhé není, v něm je při velkých teplotách teplo. Ve vozu je několik USB portů, místo pro vozíčkáře a možnost připojení se k Wi-Fi v obou patrech autobusu. V ČR jsme s dvoupatrovými autobusy zase na prvním místě. Jako první jsme je uvedli na běžné linky. Nikde jinde v republice žádné dvoupatrové autobusy nejezdí.

Chtěli byste něco u nás změnit?

Napište nám svůj dotaz nebo návrh:

Zde napište svůj email:

Zde napište svůj telefon: